El grup municipal de Compromís no dóna suport als comptes d’enguany

El grup municipal de Compromís per Almoines va aprovar els pressupostos de 2016, però el govern municipal no els ha complit amb les esmenes que va presentar Compromís, com és la partida per als museus, ajudes destinades a emergència social i la totalitat de les beques escolars (mireu quadre 1).

A més, durant enguany, el govern d’Units per Almoines no ha portat a terme les mocions que el ple municipal ha aprovat, com és l’arribada del SaforBici, el traspàs del cementeri parroquial a municipal, el carril bici a Gandia o el reglament de participació ciutadana.

També el govern no ha comptat amb la participació política i ciutadana per escollir els projectes de les subvencions de la Diputació. Han sigut aprovades per decret d’alcaldia sense reunir abans el veïnat i els partits polítics.

Aquestes tres raons han fet que el grup municipal de Compromís per Almoines haja votat en contra dels pressupostos de 2017. Els comptes d’enguany no van aconseguir suficients vots per tirar endavant.

El govern d’Almoines no ha complit amb els comptes de l’any passat aprovats per Compromís. A més, de no complir amb les esmenes presentades per Compromís, tampoc ha gastat les partides sensibles, com el manteniment del CP el Castell i l’escoleta, dones maltractades o la protectora d’animals (mireu quadre 2).

Tampoc ha complit amb les associacions, ja que no s’ha pagat la totalitat de la partida. Hi ha associacions que han rebut menys de la meitat del pressupost, com és Almoines Solidària, els Dolçainers i les Ames de Casa. Compromís, a més, considera que l’associació del Tren Alcoi-Gandia i l’Ampa també haurien de tindre partida al pressupost (mireu quadre 3).