Intervenció del grup municipal de Compromís per Almoines del mes d’abril de 2016 davant de l’actitud de l’alcalde d’Almoines de “fer oposició a l’oposició”. Curiosament l’acta del ple d’esta intervenció es va aprovar al passat mes de gener de 2017, un any després. Sembla que a este govern no li agraden les veritats.

(abril de 2016) Els regidors del Grup Municipal de Compromís a l’Ajuntament d’Almoines, davant la intervenció del ple de gener i davant de l’actitud poc democràtica de no donar-nos la paraula en el torn de rèplica per al·lusions, presentem el següent comunicat.

1.- Cal diferenciar l’autoria de les opinions realitzades, sobretot a les xarxes socials, i a les que vostè al·ludeix, si són de membres o persones vinculades a Compromís, si són del col·lectiu local de Compromís o si són del Grup Municipal de Compromís Almoines, soles d’aquestes últimes ens en fem responsables. De les dos primeres, encara que les puguem compartir o no, no podem respondre per no ser de la nostra competència, ni constar a l’ordre del dia dels Plens.

A més de ser un temps inútil el dedicat als Plens a exposar fets anteriors perquè no comporta que el poble tire avant i millore, és poc ètic anomenar persones que no estan presents i per tant no poden defendre’s, presentar els seus arguments, ni debatre en igualtat de condicions.

2.- Com a Grup Municipal de Compromís Almoines, en lloc de dedicar temps a retraure de forma reiterada fets passats que no aporten solucions als problemes actuals del poble, ens hem aplicat a treballar per millorar, al nostre parer, Almoines:

a) Tant mitjançant la presentació de mocions, mocions que són mecanismes legals i democràtics de l’oposició per realitzar propostes i aportacions en benefici del poble.

a.1) Mocions dutes al Ple:

– Laïcitat a l’Ajuntament

– 28 Juny Dia Internacional Orgull LGTB ­

– Ampliació escola

– Instal·lació urgent d’un barracot a l’escola.

– Insonorització menjador escolar

– Noves Tecnologies com whatsapp al ban de l’ajuntament.

a.2) Mocions resolutives que hem dut al Ple, presentades en forma i temps, que vosté, amb una actitud d’obstrucció a la democràcia, ha prohibit dur al Ple, possiblement de forma il·legal. Si a vosté i al seu grup no li agraden, haver-les votades en contra després del corresponent debat.

– Aplicació de criteris de transparència.

– Declaració Almoines lliure de desnonaments

– Servei de mediació hipotecària.

– Participació ciutadana

B) Hem realitzat nombroses intervencions en el torn obert de paraules i per registre d’entrada diverses actuacions:

– Posada en marxa del Museu etnològic

– Reparació de pivots

– Hem demanat accés a la plaça de les persones discapacitades en dies de mercat

-Aplicació d’infraccions de trànsit en cotxes mal aparcats.

– Campanyes informació mosquit tigre.

– Denunciat els sorolls trapes del clavegueram.

– Hem portat les demandes de l’escola.

– Enganxines en els contenidors de fem per informar dels horaris.

– Hem demanat un Pla integral per a famílies desfavorides.

– Problemàtica de la zona residencial de La Seda, concretament del carrer La Paleta.

– Proposta de destinar la partida de solidaritat als refugiats mitjançant una ONG.

– Hem demanat la revisió de guals.

– Denunciat la brutícia del poble.

– Demanat el restabliment de la policia local a les portes de l’escola en els moments d’entrada i d’eixides.

– Denúncia de pintades feixistes.

– La baixada de la bandera de la UE en repulsa a la política de refugiats

entre altres intervencions.

a.3) Hem organitzat les següents activitats:

– Assemblees participatives obertes a tots els veïns.

– Reunió de treball amb el Conseller d’Educació per ampliar l’escola i la urgència d’instal·lar un barracot.

– Reunions amb Diputació per subvencionar la reforma del local de l’Associació Musical “L’Almoina”

– Sessió informativa de la Ruta de la Seda amb el Patronat de Turisme.

– Celebració del Dia Contra la Violència Masclista.

– Celebració del Dia de la Dona.

– Ruta de pasqua per a tot el poble.

-Hem proposat la constitució de dos comissions, la de Turisme i la de Trànsit.

– Hem insistit en la importància de convocar el Consell Agrari Municipal i l’Agenda 21, on esperàvem i desitjàvem que Compromís Almoines estiguera convidat.

Aquest és el nostre treball, treball que esperen tots els nostres votants i que fa avançar al poble.

3.- Com a Grup Municipal Compromís Almoines, volem puntualitzar algunes afirmacions dites al Ple que vosté a interpretades malament, intencionadament o no, i reiterar les nostres actuacions en la present legislatura

– La baixada al voltant del 50%, o la quantitat que es decidira en el Ple, les retribucions de tots els regidors va ser una proposta per crear una partida destinada a usos socials, per a res la finalitat era donar a entendre que es cobrava més o menys diners.

– Hem demanat més participació i consens en els projectes que afecten el poble, els projectes més importants, més participació dels partits polítics, de les associacions i del veïnat.

– La parada del bus, una demanda, com altres necessitats, que va proposar Compromís Almoines, que vam realitzar en repetides ocasions, i que el PP les va realitzar amb un PPOS. Un exemple més que Compromís Almoines proposa necessitats.

D) Com ja hem manifestat en altres ocasions en aquesta sala, Compromís per Almoines continuarà, en un exercici de transparència, de participació i d’informació, amb l’ús de tots els mitjans per donar conéixer les seues activitats, propostes, presentacions…

Reiterem que Compromís Almoines té un projecte de poble, idees, ganes de treballar, com en general la Coalició Compromís a nivell de País, fet que es pot comprovar consultant els pobles del voltant, amb canvis de governs progressistes. Igualment es constata la nostra actitud vers el Govern del canvi de la Generalitat Valenciana, un govern atrevit, amb polítiques socials que prioritzen l’atenció a les persones: convoca beques a tots els nivells educatius, legisla contra la pobresa energètica i diu no al copagament sanitari.

4.- Com un prec del torn de paraules, li preguem que siga coherent amb el seu programa electoral, amb les seues declaracions i amb la seua paraula:

Declarà que volia acabar amb les crispacions polítiques, una desgràcia segons vosté, a l’Ajuntament i el fet ha estat que per primera vegada a Almoines ha tingut d’intervenir la policia local per mantenir l’ordre en el darrer Ple, un acte que qualifiquem de penós, i que a vegades han produït malentesos en les intervencions, com entendre “cobreu” en lloc de “podreu”. Lamentablement les citades crispacions també s’han traslladat al carrer. Per primera vegada ha ordenat gravar un Ple amb l’objectiu de llegir el seu míting i reiterar les acusacions, i quan aquest no quedà ben gravat, va ordenar una segona gravació. Ha confós el Ple de l’Ajuntament amb un acte electoral.

Declarà la seua voluntat de participar i treballar pel poble, i el fet es que ha tingut actuacions molt poc participatives, quan no ha admés mocions nostres en l’ordre del dia del Ple, no ha donat torn de rèplica per al·lusions, ha negat la participació, la discussió i el consens en els projectes per millorar el poble i els ha establert per decret d’alcaldia, com tampoc ha regularitzat els mecanismes necessaris per escoltar les propostes del veïnat i ha usat el Ple amb finalitat partidista i propagandística.

Tant si li agrada com si no, el Grup Municipal Compromís Almoines, la llista electoral més votada, per tant representem a una important majoria del poble, seguirem fent d’oposició, sense pretendre tenir la veritat, i des d’aquesta legitimitat li preguem que recapacite i que aplique amb fets el seu programa electoral i les seues paraules. En aquesta línia Compromís per Almoines li proposa debatre i consensuar els pressupostos, per tant establir un calendari de reunions, i així els pressupostos s’aprovaran per una més amplia majoria. Igualment li proposem, ara i ací, reunions per consensuar els projectes del poble, inversions, turisme i trànsit, tot per presentar propostes per millorar el benestar del poble.

Finalment manifestem el nostre desig que el present comunicat servisca, fet que compartim amb vostè, perquè no hi haja cap conflicte més, sinó perquè la gent en general pense i recapacite en allò que hem dit, la gent del Grup Municipal Popular, del Grup Compromís, i del Grup Units i creguem nosaltres que ara és el moment de què entre tots fem un poble millor.

Pepa Garcia Garcia

Portaveu Compromís