El col·lectiu de Compromís per Almoines ha decidit reconéixer la tasca educadora de l’escoleta municipal “Mixinetes” d’Almoines i a tota la comunitat educativa. L’escoleta, igual que l’escola, sempre ha apostat per l’ensenyament en valencià i la renovació pedagògica.

Per tot això i aprofitant que Compromís Safor també dona un Premi Abril a la comunitat educativa del CP el Castell d’Almoines, el col·lectiu local va decidir retre homenatge a l’escoleta pública del municipi.

Els Premis Abril es lliuren divendres 6 de maig al Centre Cultural la Fàbrica d’Almoines, a les 20h.

Un poc d’història
En els anys 70, l’Ajuntament va tramitar fer una guarderia al nostre poble. En el 78-79 es va construir i s’anomenava “guarderia laboral 614”.
Es regia per una fundació “sense ànim de lucre”. Era una de les poquíssimes que existien en tota València, es feien “per a la dona treballadora”.  Pot ser es va aconseguir per la fàbrica de seda. En la guarderia, els alumnes s’adaptaven als interessos dels adults i la finalitat era la “guarda i custòdia” dels xiquets i xiquetes.
La llei  LOGSE va contemplar uns altres requisits per a l’etapa de 0-3 anys. El pas de guarderia a escola infantil havia d’acomplir amb una arquitectura adequada, ràtio en les aules, titulacions del personal i desenvolupar tots els apartats educatius que marcava la llei d’educació.
Ara, l’alumnat és el més primordial, la seua  educació íntegra.
El 26 de gener de 2005 es publica en el DOGV el conveni entre la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament d’Almoines per la creació de l’escoleta de primer cicle d’infantil, que s’anomena“Mixinetes” per votació de les mares/pares  d’eixe curs .