La mateixa setmana que el PP votava a porta tancada en les Corts Valencianes l’expulsió de la nostra diputada Mònica Oltra, en el municipi d’Almoines tenia lloc una altra acció antidemocràtica, dictatorial i caciquil per part de l’alcalde del PP, Antonio Olaso.

L’alcalde del nostre poble no ens deixava fer un sopar popular a la plaça Major i ens negava l’ús de les taules i cadires municipals. L’alcalde d’Almoines es pensa que la plaça i les taules són seues? Doncs no, són de totes i tots, de tot el poble. I va sol·licitar l’ús un grup de gent que havia organitzat una activitat política.

I perquè no ho permet? Segurament per dues raons: No li agraden les activitats culturals (i després explicaré per què) i ha iniciat una cacera contra Compromís, tal com ja va denunciar la meua companya de partit Pepa Garcia en un article publicat al Levante, on critiva l’assetjament als regidors de Compromís.

Voleu conéixer més coses de l’alcalde d’Almoines? La seua estima per la gent de nostre poble (ironia) ha provocat els episodis més negres de la història recent. Té un enfrontament directe amb les associacions locals. Recordem, per exemple, el menyspreu a la banda de música d’Almoines quan va llogar la banda d’un altre poble per toca en la festa dels combregats, o el no muntatge de l’escenari i l’equip de so en un concert. O quan va llogar unes filades de moros i cristians forasters, pagant-los, i va deixar de banda l’associació de moros del municipi. Però hi ha més: fa uns mesos va deixar plantat l’associació del Tren en la ruta al Racó del Duc. Un dia abans de l’excursió els comunica que no tindrien ni furgoneta municipal ni grup electrogen.

L’alcalde d’Almoines és la mateixa persona que tots els seus regidors del grup municipal l’han abandonat: un s’ha passat al grup de no adscrits, abans de dir-li que “és un mentider compulsiu”. Els altres dos regidors van dimitir.

Bé, ja coneixeu qui és l’alcalde d’Almoines, un polític que dóna l’esquena a les persones, actua pensant que mana sobre el poble (diferència entre governar i manar), i a qui no li agraden les activitats culturals.

Raül Ribes
Regidor de Compromís per Almoines