Des de l’alcaldia de Compromís en la passada legislatura es va lluitar per evitar l’autovia A38

El col·lectiu de Compromís per Almoines està content per les informacions que han aparegut a premsa sobre les intensions del Ministeri de Foment de rescatar la concessió de l’AP7 al 2019, i per tant, alliberar l’autopista del peatge. Compromís per Almoines sempre ha defensat que la millorar alternativa per evitar el pas de vehicles pels municipis de la Safor és fer gratuïta l’autopista, ja que és l’alternativa més ràpida, barata i sostenible.

Cal recordar que des de l’alcaldia de Compromís, en la passada legislatura, es va evitar que el projecte de la futura autovia A38 passés a pocs metres de l’Alqueria del Trinquet i es va aconseguir reduir l’impacte ambiental, paisatgístic i acústic sobre el veïnat d’Almoines. A més, es van recollir signatures a favor de les al·legacions al projecte, les qual demanaven alliberar l’AP7. Aquesta mobilització va comptar amb el suport de tots els grups municipals.

El col·lectiu local de Compromís demana al Ministeri de Foment que, de manera immediata, allibere l’autopista perquè els vehicles pesat no circulen pels nuclis urbans de la Safor, i en un termini curt, l’AP7 siga la ronda comarcal. Amb aquesta acció no es destrossaria els termes de la comarca i milloraria la qualitat de vida del veïnat per on actualment passa la carretera general.

Compromís per Almoines pregunta a l’actual alcalde del PP quines han estat les seues gestions per evitar la construcció de l’autovia, la qual destrossaria el xicotet terme municipal (2 km2); i per aconseguir l’alliberament de l’autopista com la millor solució. Compromís considera que el PP d’Almoines ha estat de braços plegats i ha sigut un espectador més de les decisions de Foment, la Generalitat i la resta d’alcaldes de la Safor.

Notícia relacionada
Fomento descarta la variante comarcal, pero desviará el tráfico pesado por la autopista, Las Provincias (21/03/2014)