La multa a un agricultor de Xeraco ha generat un gran malestar i temor entre els agricultors valencians

El grup municipal de Compromís per Almoines ha presentat una moció on demana al Ministeri d’Ocupació la retirada de les sancions a les persones jubilades que realitzen treballs amb l’objectiu de cobrir els costos de manteniment i producció dels seus camps.

La moció de Compromís també sol·licita a la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua un compromís real amb la creació i aplicació d’un pla real i efectiu, que garantisca la recuperació del sector agrícola valencià, per tal de convertir-lo en un motor per a la recuperació econòmica del nostre territori i generadora de llocs de treball.

A Compromís no li sembla correcte que els inspectors de treball vagen acompanyats per agents de la Guàrdia Civil, ja que comporten  uns efectes dissuasoris i d’acovardiment que suposen una clara i inexplicable discriminació respecte a altre tipus de col·lectius.

Aquest enrenou va començar el passat 28 de novembre, quan tres persones, membres d’una mateixa família, es trobaven en la parcel·la, propietat d’una d’elles, jubilat, realitzant labors de neteja del camp. I en el lloc es va personar un inspector de Treball acompanyat d’agents de la Guàrdia Civil, que els va requerir informació sobre la seua relació amb la propietat i les labors que estaven realitzant.

Segons les mateixes fonts, els dos jubilats van ser sancionats amb el pagament de 700 euros. Aquesta actuació ha generat un gran malestar i temor, entre els agricultors valencians, propietaris en la seua majoria de parcel·les familiars que a excepció de pocs casos, es tracta de minifundis.

Moció llauradors jubilats by Almoines Poble