Al nostre municipi hi ha 8 famílies en execució hipotecària, segons la Plataforma d’Afectats per les Hipoteques de la Safor

Els regidors de Compromís per Almoines han presentat un moció perquè el ple aprove la creació d’una comissió que redacte un protocol d’actuació per ajudar les famílies en procés de desnonaments.

Segons ha pogut saber Compromís per Almoines, al nostre municipi hi ha 8 famílies amenaçades pels bancs en ser desnonades de sa casa. Per això, Compromís proposa crear una comissió amb la participació de tots els partits polítics amb representació al municipi, l’assistenta social i la Plataforma d’Afectats per les Hipoteques de la Safor.

L’0bjectiu de la comissió és acordar un protocol d’actuació per ajudar totes les persones que tenen problemes amb els bancs per impagament de la hipoteca. Compromís també ha entregat a l’Ajuntament d’Almoines un model d’actuació elaborat per la Mancomunitat de Municipis de la Safor, amb cinc objectius:

– Previndre la pèrdua de la vivenda
– Evitar l’exclusió social dels afectats.
– Lloguer social
– Donar suport als afectats en l’aspecte psicosocial.
– Sol·licitar al deganat dels jutjats perquè faça difusió d’aquest protocol.

A més, la moció de Compromís també sol·licita demanar a la Diputació de València el servei jurídics especialitzats en mediació.

De moment, el govern del PP d’Almoines no ha volgut crear cap comissió amb tots els grups municipals per pactar aquest tema dels desnonaments o altres, com el problema del tall de la carretera, el trànsit urbà o les ajudes a material escolar, malgrat haver estat aprovat al ple municipal.

MESURES D’ACTUACIÓ DAVANT DE DESNONAMENTS (elaborat per la Mancomunitat de Municipis de la Safor i la Plataforma d’Afectats per les Hipoteques de la Safor)

Moció ajuda famílies en procés de desnonament