El grup municipal de Compromís per Almoines ha presentat una moció demanat al Consell valencià que anul•le el Decret Llei 1/2012 de mesures urgents per a la reducció del dèficit al País Valencià. Compromís creu, a l’igual que els sindicats valencians, que d’aplicar-se aquest conjunt de mesures, amb l’aprimament dels serveis públics, ja de per si escassos en el nostre àmbit, deixaran molt tocada la ciutadania valenciana. Els ciutadans i els professionals seran els que pagaran la factura resultant de la negligent gestió recursos públics.

La moció, per exemple, detalla les retallades en l’ensenyament públic: les mesures es reparteixen entre retallada de professorat (al voltant de 1.550 professionals menys en el 2010 –informe del Síndic de Comptes- i altres 1.000 menys en 2011), línies i programes educatius i falta d’inversió en centres, així com retards i retallades en el pagament de despeses comunes. Tot això ha provocat:
1 . Manca de construccions escolars, tant noves (no construcció de la xarxa d’escoletes infantils i d’altres centres públics) com reparacions necessàries (mantenint barracots crònics any rere any).
2 . Reducció de la plantilla del professorat (2.550 menys en dos cursos), el que implica un augment de ràtios d’alumnat en les aules i la falta d’atenció a milers d’alumnes al no cobrir-se les baixes.
3 . Desaparició de programes d’atenció individualitzada de l’alumnat, d’atenció a la diversitat, d’atenció compensatòria, de línies en valencià i de cicles formatius.
4 . Falta de les transferències per a despeses dels centres, generant problemes en menjadors escolars, d’activitats de suport a les famílies (escoletes matineres, d’estiu…), manca de material didàctic, centres sense calefacció o sense electricitat.

Compromís fa una crida a la ciutadania a concentrar-se este dijous davant de l’Ajuntament d’Almoines contra les retallades i per a demanar responsabilitat polítiques en el Consell.

moció retallades pdf